Lokální marketing a SEO

Lokální marketing na úrovní České republiky může vypadat například se zaměřením služeb na jednotlivé města. Ukážu to na svém příkladu, kde mou službou je nabízení optimalizace webových stránek neboli SEO. Klíčové slova jsou tedy v tomto případě „SEO + jednotlivá města“. Pracuji v online marketingu a mohu pracovat pro jakéhokoliv klienta v České republice, ale s ohledem mého zaměření na Moravskoslezský kraj. Lokální marketing v mém případě bude tedy třeba 7 největších měst v ČR + 7 největších měst v rámci mého Moravskoslezského kraje.

Proč lokální marketing?

Důvod je jednoduchý, pokud SEO analýza ukáže, že hledaná služba ve vyhledávání je společně s lokalitou, tedy městem, tak proč pro tyto hledající uživatele nevytvořit cílovou stránku šitou na míru? Získáte konkurenční výhodu. Důležité je nelhat, pokud máte restauraci v Ostravě, tak určitě není vhodné tvořit cílové stránky na Olomouc a jiné vzdálené města, ale je důvod třeba se zaměřit na lokality v rámci konkrétního města, tedy na jednotlivé městské části jako například Ostrava – Poruba, Ostrava – Mariánské hory, Ostrava – Střed apod.

Jak tedy v praxi vypadá lokální marketing v podání SEO?

Lokální marketing nebo lokální SEO?

Lokální SEO je se zaměřením na optimalizaci webové stránky pro vyhledávač. Lokální marketing je obecný marketingový přístup a může obsahovat více marketingových kanálů, například lokální reklamní kampaně, lokální Facebook kampaně apod. Reklamní kampaně se dají mnohem lépe cílit, jednoduše je to jen forma nastavení. Lokální SEO je náročnější v tom smyslu, že výsledky si nemůžete „zaplatit“, ale odpracovat. Lokální SEO je důležité pro každý lokální podnik či službu, kterou uživatel hledá ve svém nebo cílové okolí. Může to být například restaurace či masáže v Ostravě, ale také ubytování v Beskydech.

Více informací o SEO pojmech najdete v SEO slovníku: https://www.seokonzult.cz/seo-slovnik/