Co je to Ahrefs

15/02/2021

ahrefs

Zpětné odkazy jsou pro budování úspěšného webu stěžejní. S jejich analýzou pomůže skvělý nástroj, který má také za úkol analyzovat konkurenci a obsah stránek. Řeč je o Ahrefs – nástroji, který také umí získat návrh klíčových slov. Tento nástroj je dostupný na adrese: https://ahrefs.com/

I když je Ahrefs užitečným, ale placeným nástrojem, existují funkce, které nabízí zdarma. Patří k nim například nástroj Backlink Checker, který má analyzovat zpětné odkazy. Stejně tak si lze zdarma vyzkoušet funkci Broken Link Checker, který zase poslouží k analýze nefunkčních odkazů na stránkách. Nebo také Website Authority Checker, jenž kontroluje či zjišťuje autoritu analyzované domény.

Nástroj, který neumí česky

Ahrefs nepatří mezi česky “mluvící” nástroje. Co je však důležitější, tak že pracuje s českými daty. Neexistuje mnoho podobných zahraničních pomocníků, kteří by dovedly analyzovat a pracovat s českými daty pocházejícími například ze Seznamu. I díky této funkci není nutná žádná velká znalost anglického jazyka.

Výhody populárního SEO nástroje

K předním výhodám patří intuitivní prostředí. To nám opět potvrzuje, že není nutné ovládat angličtinu na úrovni rodilého mluvčího. Aplikace je velmi rychlá a téměř bezchybná, k dispozici je velké množství podporovaných analýz. I díky tomu mluvíme o jednom z nejpraktičtějších využitelných pomocníků v SEO.

Cena a chybějící lokalizace jako jediné mínusy nástroje Ahrefs

Za jediné nevýhody lze označit cenu a to, že chybí CZ lokalizace. Co se týče ceny, platí se měsíční pronájem, který vyjde na zhruba dva a půl tisíce korun. Při přepočtu na jeden rok tak nemluvíme o nejlevnějším pomocníkovi pro SEO.

Základní funkce Ahrefs

  • Analyzuje jakoukoli stránku (domény nebo URL) a zobrazuje výkonové metriky.
  • Získává klíčová slova, fráze i otázky z vámi zvoleného zdroje.
  • Pomáhá získat základní přehled o vaší webové stránce (zjistí, jestli nepostrádáte meta titulky, popisky, obsah nebo správné nadpisy).
  • A další.

Osobní názor na Ahrefs

Jako SEO specialisty využívám řadu SEO nástrojů jako Collabim, Majestic, Xenu, Screaming Frog, Marketing Miner a řadu dalších, ale právě Ahrefs patří mezi nástroje, které používám na denní bázi. Kdo nezkusil Content Gap nebo analýzu odkazového profilu, jako by nebyl SEO specialista. Proč analýzu odkazového profilu? Když potřebuji zjistit aktuální stav optimalizovaného webu, tak potřebuji znát aktuální odkazový profil, jaké má rezervy. Dále se chci inspirovat úspěšnějšími konkurenčními weby, abych našel vhodné odkazové příležitost nejvyšší kvality apod. A to je jen jedna zmiňovaná funkce.

Dříve jsem více používal Majestic, potom oba nástroje současně a nyní už funkce Ahrefs zcela nahradili Majestic a stačí mi platit jeden nástroj – Ahrefs ve standardní licenci. Cena takového tarifu je 179 dolarů / měsíčně. Nedělám reklamu, ale ty funkce nástroje Ahrefs mi hodně zjednodušují práci a v některých ohledech nejdou některé funkce ani rozumně nahradit.

Příklad zobrazení analytických dat při analýze domény „seokonzult.cz“:

 

Článek aktualizován dne: 15.2.2021
Autor článku:
Tomáš Stýskala
SEO specialista a konzultant