Google Trends

10/02/2021

Google Trends

Společnost Google přináší řadu doplňkových služeb. Mezi nimi se nachází také Google Trends, což je webová služba, s jejíž pomocí je možné prozkoumat vizualizace dat o nejnovějších trendech vyhledávání, příbězích nebo tématech. Od roku 2012 je součástí Google Trends sofistikovanější a pokročilejší služba Google Insights for Search, která funguje od roku 2008. Nyní je rok 2023 a je to opět starý dobrý Google Trends jak ho známe.

V praxi se jedná třeba o to, že chcete vědět, jaké vyhledávací dotazy lidi nejčastěji v roce 2020 hledají pro konkrétní zemi a pro nějaký tematický okruh, například osobnosti, filmy, události apod. Dříve to byly dotazy na Covid a nyní třeba na Ukrajinu.

Odhalte chování klientů přes Google Trends

Google Trends se využívá předně k tomu, aby se odhalilo chování klientů. Tento nástroj amerického giganta ukazuje, kolik lidí webovou stránku navštěvuje a v jaké frekvenci to bude pokračovat i nadále. Na základě toho lze vybrat klíčová slova, která přivedou na webovou stránku návštěvníků ještě více.

V nástroji Google Trends je možné porovnávat až pět termínů najednou. Při srovnávání se zobrazí graf odtajňující, jaké fráze byly nejpopulárnější a jak se měnila jejich oblíbenost. Díky výsledkům analýzy snáze zvolíte vhodná klíčová slova do článku, na web či do e-shopu.

Na klíčových slovech záleží

Každý, kdo chce vybudovat úspěšnou webovou stránku nebo e-shop, musí svou pozornost upnout právě na klíčová slova, na nichž záleží. Jen s pomocí vhodných klíčových slov je možné dostat se na přední příčky výsledků vyhledávání. S pomocí nástroje Google Trends lze získat zajímavé poznatky, které pomůžou nejen v daný moment, ale také odhalí, jak by to mohlo vypadat v budoucnu.

Ve výsledcích porovnávání, které vám nástroj nabídne, lze rozlišit také hledanost klíčových slov v různých státech, regionech a městech. Tomu přikládají pozornost především lokální podniky, které potřebují nalákat zákazníky z okolí, nikoliv z celého světa.

Součástí vygenerovaných výsledků bude také tabulka s názvem “Související dotazy”, která odhalí slovní spojení či jednoslovné fráze, jež mohou souviset s vámi vybranými výrazy. Ty, které jsou hodnoceny nejlépe, pak lze využít k optimalizaci webových stránek nebo reklamní kampaně.

Jaké byly Google trendy ve vyhledávání v roce 2020?

Trendy ve vyhledávání na Google v roce 2020

Trendy ve vyhledávání na Google v roce 2020

 

Google Trends 2022 Česká republika

Google Trends 2022 Česká republika

 

Zdroj trendů v roce 2020: https://trends.google.com/trends/yis/2020/CZ/
Zdroj trendů v roce 2021: https://trends.google.com/trends/yis/2021/CZ/
Zdroj trendů v roce 2022: https://trends.google.com/trends/yis/2022/CZ/

Článek aktualizován dne: 8.8.2023
Autor článku:
Tomáš Stýskala
SEO specialista a konzultant