Facebook marketing aneb propagace a reklama

Marketing na Facebooku patří mezí časté dotazy u marketingové strategie. Pro každou firmu, webovou stránku či eshop je důležitost tohoto marketingového kanálu jiná. Pro někoho bude zdrojem návštěvnosti z 15%, pro jiného 30% a pro někoho tento kanál nebude důležitý vůbec. Shodneme se ale na jednom, lidé tráví na sociální síti Facebook stále více času a pokud se tam nachází dostatečně velká skupina lidí, kterou budou zajímat vaše služby, produkt nebo obsah, tak se vyplatí vyzkoušet marketing na Facebooku.

Co může freelancer nabídnout v rámci Facebook marketingu?

Zkušený freelancer většinou dokáže odhadnout, jestli má pro firmu smysl propagovat na Facebooku nebo jen udržovat informovanost v rámci budování brandu a zákaznické podpory, tedy formou správy profilu. Specialista na Facebook tedy nabízí svůj čas, aby vyladil prezentaci v rámci profilu nebo se stará primárně o reklamu, tedy propagaci. Správa profilu není příliš odborná činnost, často interní zaměstnanec ví nejlépe jak komunikovat na Facebooku směrem k zákazníkům, ale je třeba tomu věnovat čas a důslednou péči.

Zajímavější je část propagace na Facebooku. Tedy jak vytvářet reklamy, jak testovat, aby byla efektivita co nejlepší. U propagace totiž nejsou jen náklady na čas marketingového specialisty, ale právě kredit, který se platí přímo společnosti Facebook.

Jaké jsou tedy náklady na propagaci na Facebooku?

Když nebudu zmiňovat cenu Facebook specialisty, kde může být cena orientačně například 4.000 – 5.000 Kč / měsíčně, tak je důležitý rozpočet na propagaci. Čím větší rozpočet, tím více se reklama zobrazuje a máte možnost oslovit desítky až stovky tisíc uživatelů. Pokud máte třeba rozpočet 10.000 Kč, tak specialista vytvoří několik reklam a ty budou mít dosah například na 120.000 lidí. Specialista vytváří tolik typů reklam a způsobů propagace, aby otestoval ten nejlepší poměr mezi náklady a sledovaným cílem. Někdo má cíl podpořit značku či oslovit s novým produktem, jiný chce získat zájemce o svou službu formou vyplnění formuláře s kontaktními údaji a někdo chce, aby lidé objednávali na eshopu.

Celkové náklady na propagaci doporučuji tedy vždy minimálně 15.000 Kč / měsíčně, aby jste byli schopni zaplatit Facebook specialistu a zároveň je dostatečný rozpočet na propagaci. Čím větší budete mít rozpočet, tím efektivnější budou reklamy, protože budete již investovat hlavně do sebe, tedy na propagaci, nikoliv specialistovi.

Kdy není vhodná reklama na sociálních sítích?

Někdy máte produkt či službu, která se špatně propaguje a to například nějaký hutní materiál a řada B2B služeb, kde se dají špatně uchopit cílové skupiny nebo je neatraktivní produkt / služba. V takovém případě reklama není ideální a je lepší spíše najít podporu v rámci náboru zaměstnanců – skvěle funguje náborová kampaň pro strojírenské firmy nebo lovení ajťáků právě pro B2B služby apod.

Vyplatí se mi reklama na Facebooku?

To je otázka, na kterou neexistuje univerzální odpověď. Z mých zkušeností vím, že pro 1/3 firem je to důležitý marketingový kanál, pro druhou 1/3 je to na zvážení (do jisté míry ano, je třeba zjistit do jaké) a pro 1/3 to není vhodné. Platí ale základní princip, že dokud se reklama na Facebooku nezkusí, tak to nezjistíte. Je to podobné jako v případě PPC reklamy na Google či Seznamu.

S čím reklamu na Facebooku kombinovat?

Vhodná je synergie s dalšími klíčovými marketingovými kanály jako SEO (optimalizace pro vyhledávače), PPC (pay per click reklamní kampaně) a třeba mailingem. Celý marketing poté dostává jiný rozměr a svého zákazníka doslova vždy někde ulovíte, respektive se neschová před vámi ani ne jeho volnočasovém Facebooku 😊

Máte zájem o reklamu na Facebooku?

Stačí mi zavolat na 774 390 488 nebo napsat na info@seokonzult.cz a proberu s vámi, jaké jsou možnosti. Do jisté míry jsem schopen pomoci já (u menšího rozsahu zakázky) a jinak mohu doporučit své kolegy, kteří se na Facebook specializují a já případně navrhnu možnosti formou spolupráci v rámci optimalizace webové stránky pro vyhledávače.

facebook reklama
Autor článku: Tomáš Stýskala