SEO nadpis je možná nešťastné spojení, ale má svůj důvod. Žádnému copywriterovi není třeba dlouze představovat nadpis neboli Heading. Jeho úkolem je oddělit obsah do sekcí podle důležitosti. Z pohledu SEO jsou důležité hlavně HTML značky nadpisů, a to H1-H6. Tím nejzásadnějším je nadpis H1, který označuje to nejdůležitější, tím nejméně důležitým je pak nadpis H6.
Nadpisy nejsou specifické jenom pro články na blogu nebo magazínu. Týkají se také webové stránky jako takové. Titulek nadpisu by měl být vždy používán přirozeně a měl by obsahovat klíčová slova, pakliže je lze hravě a relevantně zakomponovat. Pokud se to podaří, znamená to drobné plus při optimalizaci obsahu, kde je důležité hodně faktorů od strukturované data až po obrázky.
Další zajímavé SEO pojmy najdete na: www.seokonzult.cz/blog/slovnik
Jak již bylo zmíněno, tagy H1, H2 nebo H3 a dále jsou jednotlivé úrovně nadpisů s tím, že H1 je tím nejdůležitějším a nejhodnotnějším. Mluvíme o nadpisu první úrovně.
Zásady, které je třeba dodržovat
- Nadpis H1 by měl být vždy jenom jeden. Pokud tuto zásadu porušíte, může se stát, že více hlavních nadpisů budou vyhledávače hodnotit jako jeden a rozmělní tak jejich hodnotu.
- Nižší úrovně nadpisů se využívají ke strukturování dokumentu, pokud to samozřejmě dává smysl. V klasických blogových článcích budou nadpisy nižších úrovní takzvanými podnadpisy.
- Z hlediska SEO jsou nejdůležitější jen dva první nadpisy čili tagy H1 a H2. Nadpisy nižších úrovní už nemají žádnou roli či význam a jsou hodnoceny podobně jako tučný text.
- Nadpisy rozhodně nejsou skladištěm klíčových slov! Pokud je do něj nelze relevantně zakomponovat, klíčová slova do nadpisů nevkládejte.
Nadpis musí zajmout čtenáře
Není tajemstvím, že uživatelé jsou čtenáři titulků. Proto se zejména nad hlavním nadpisem pořádně zamyslete. Používejte je jako prodejní argumenty a snažte se jimi zaujmout či vybudit uživatele k akci – ke konzumaci obsahu.
Při psaní blogových textů či článků do internetových magazínů hrají roli také podnadpisy další čili ty s označením H2 a níže.
Víte, co je to třeba Featured snippets?
Zdroj: cs.wikipedia.org
Článek aktualizován dne: 5.12.2021
Autor článku: Tomáš Stýskala
SEO specialista a konzultant