Malá úvaha o tom, jak je internet doslova přehlcen informacemi, které sice někdy hledáme, ale někdy ony doslova hledají nás.
Stránky velkých internetových serverů se občas celé promění v obrázek a kliknutí na něj vás přenese na stránky inzerenta. Titulky v bulváru předstírají falešný skandál, aby propagovaly nový seriál. A to jsou jenom nejviditelnější, a tudíž nejméně účinné ukázky toho, jak informace loví lidi. Jak touží, abyste si je přečetli. A hlavně jak bojují s ostatními.
Kdysi – ti starší z nás ten pravěk ještě zažili – bylo informací málo. Jeden musel hledat, chodit po knihovnách, ptát se zkušených, než zjistil to, co chtěl. Pak přišla Wikipedie a přišly vyhledávače a hledání se zkrátilo. Informace se shromáždily u každého v obýváku.
Internetu teď ve velkém dominuje placený obsah. Rozdíl mezi inzertními a neinzertními médii se stírá, první ve vyhledávačích vyskakuje to, co má zaplacená klíčová slova, dobře udělanou optimalizaci, co k vám zkrátka někdo potřebuje dostat a neváhá za to platit.