fbpx

Ze zákulisí setkání s Pavlem Ungrem a Jiřím Rosteckým

Pavel Ungr a Jiří Rostecký
Pavel Ungr a Jiří Rostecký

Čím bylo zajímavé setkání Freelance klubu s Pavlem Ungrem, které moderoval Jiří Rostecký? Už jen samotná sestava, tedy dvě známé jména na jednom gauči v kanceláři známého SEO odborníka. Co dál? Určitě ta neformalita, tedy žádné natáčení na kameru nebo záznamy, které by někdo publikoval. Proto mě to zajímalo a nechtěl jsem tam chybět.

Jak to začínalo?

Jak řekl Jirka „mám tady oblíbenou otázku na freelancery, tak tedy kolik vyděláváš?“ Aneb koho by to nezajímalo, kolik vydělává nejznámější SEO konzultant v českém podání. Další zajímavé otázky směřovaly na to, jaké je rozložení příjmů. Opět, koho by nezajímalo, jako konkrétní zdroje příjmů může takový SEO specialista mít. Připomíná mi to mou zvědavost, která pramení z Google Analytics, kde první co mě zajímá u klienta, tak právě zdroje návštěv, abych pochopil aktuální stav.

Jaké bylo další téma?

Pochopitelně rum, který provázel celé setkání a na Pavlovi šlo vidět, že by nejraději degustoval a dělal přednášku o svých zkušenostech s rumem. Jako milovník kvalitního rumu to naprosto chápu, můj bar vyplňuje kolem 30ti vyzrálých rumů, každý je otevřený a rád si večer vychutnávám.

Další téma bylo zaměřené na to, jak probíhá samotná „klíčovka“, následné workshopy a jak jsou oblíbené školení a jakou hrají roli také na samotný marketing brandu „Pavel Ungr“. Když vynecháme samostatnou kapitolu, který byla věnována nástrojům, které Pavlovi usnadňují podnikání a organizaci (kde se jednalo o gmail a google služby), tak poslední část byla věnována právě marketingu, tedy osobnímu rozvoji a samotnému budování značky / selfmarketingu.

Proč je dobré být známý?

Pavel Ungr Jiří Rostecký Tomáš Stýskala
Ungr – Rostecký – Stýskala

Být známou osobností v SEO prostředí, ok, ale když tomu přidáme spojení jako „uznávaný nebo odborník“, tak to už dává celé smysl. Pavel Ungr svým způsobem může být synonymem pro SEO, ale záleží, kdo to tak vnímá. Budovat vlastní brand na vysokou úroveň není jednoduché a mezi námi specialisty víme, o koho se jedná, ale ví o něm také lidé, kteří nechodí na školení, nečtou SEO blogy, SEO diskuze a nenavštěvují SEO konference? Kdo by nechtěl být druhou „Alzou“? Na druhou stranu, není to pro každého a smyslem celého setkání nebylo „něco se naučit“ nebo „změnit pohled na SEO“.

Slovem na závěr

Cesty do Prahy z Frýdku-Místku nelituji, mělo to svůj přínos a vzhledem k tomu, že následující dva dny se konala konference Czech Online Expo, tak se jednalo o praktické prodloužení pobytu v Praze. Jirka Rostecký jinak chystá další setkání, tentokrát s Danielem Gamrotem, tak mohu jen doporučit. Dále by mě také zajímalo, jestli Pavel Ungr opravdu sleduje každé zmínky na internetu, která se o něj napíše 🙂

Autor článku: Tomáš Stýskala