Možná to zní celé odborně, ale pokusím se to vysvětlit jednoduše. Synergie SEO a PPC vede k lepším výsledkům propagace webové stránky. SEO neboli optimalizace webové stránky pro vyhledávače se soustřeďuje na to, aby webová stránka byla na co nejlepších pozicích v přirozeném vyhledávání, tedy v neplacené formě, aniž by jste za každého návštěvníka platili. PPC reklama neboli pay per click (aneb plať za každý klik) se právě soustřeďuje na to, aby jste sice byli taky na předních pozicích ve vyhledávání, ale ještě nad samotnými předními pozicemi přirozeného vyhledávání, tedy formou reklamy a za tu se platí. Platí se za každý proklik. Jak tedy této dvě formy propagace spojit? PPC a SEO mají k sobě blíže, než si myslíte.
V čem je SEO a PPC podobné?
SEO i PPC specialista mají totiž společné, začínají u analýzy klíčových slov. Oba tito odborníci hledají klíčové slova, které jsou nejvíce hledané a zároveň jsou strategické pro webovou stránku, aby byla dohledatelná právě na takové slova, které přivedou ty správné návštěvníky. Přece když chceme návštěvníka, který hledá liposukci, tak nepřivedeme na webovou stránku někoho, kdo chce jen masáž. SEO specialista i PPC specialista potřebuje dobré landing page neboli cílové stránky, tedy když už někdo hledá liposukci, tak ho nepřivedeme na úvodní stránku kliniky, která je pouze rozdělovníkem a povídáním o klinice jako takové. Oba specialisté chtějí návštěvníka přivést na konkrétní podstránku, která vysvětluje celou službu a nabízí možnost objednání nebo kontaktování.
Co tedy SEO a PPC specialisté chtějí?
Chtějí tedy návštěvníka přivést na konkrétní stránku, protože je vysoká pravděpodobnost, že ho taková stránka přesvědčí o tom, aby udělal další krok, tedy stal se zákazníkem. SEO i PPC specialista se totiž zodpovídá klientovi, aby náklady vynaložené za reklamu nebo práci, vedly k výsledkům, které klient chce. Klient obvykle nechce jen návštěvníky, ale chce je proměnit v zákazníky. A to je jen okraj samotného ledovce, protože SEO a PPC má k sobě opravdu blízko a obvykle tyto dva obory musí spolupracovat, aby dosáhli synergické účinnosti a celý komplex vedl k tomu, že se dosahuje cílů, kdy bude spokojen nejen klient, ale i marketingoví specialisté a návštěvníci.
S čím SEO specialista a PPC specialista pracuje?
Oba odborníci využívají své marketingové nástroje, aby mohli efektivně optimalizovat webovou stránku nebo nastavit kampaň tak, aby náklady přinesly co nejvyšší užitek. Používají nástroje jako Google Analytics, Collabim, Sklik, Adwords, Screaming frog, Marketing Minner, Majestic a využívají linkbuilding, copywriting, produktové kampaně, dynamický remarketingu a řadu dalších zbraní, které vedou k tomu, aby byly výsledky co nejlepší. Není to alchymie, ale je to práce, které musí dobře rozumět a bez potřebné praxe to by to vypadalo, jako by se rekreační běžec snažil porazit profesionály, kteří se tím živí.
Je lepší optimalizace nebo reklamní kampaň?
To není správní otázka. Pokud chcete mít dobré výsledky, tak by jste neměli zapomínat ani na optimalizaci webové stránky pro vyhledávače (SEO), ani reklamní proklikové kampaně (PPC). Není to boj, jsou to dva spoluhráči, kteří mohou přinést ty nejlepší výsledky.