SEO

23/09/2014

SEO - optimalizace jako nástroj marketingu

SEO neboli optimalizace webu pro vyhledávače je obecná fráze, která v sobě skrývá marketingové náplně nebo obsah a služby od různých firem a jednotlivců. Pro začátek je důležité zvolit jméno, jméno, které má v sobě slovo „SEO“ a zároveň chytlavou vlastnost, odlišit se, už to mám „SEO-ZADARMO“ – tudy nejspíš cesta nevede.

Není úplně jednoduché se v tomto marketingu pohybovat, ale v Čechách působí naštěstí celá řada konzultantů, kteří SEO skutečně rozumí, kteří sledují veškeré novinky a události na webech a internetu, aby mohli vyhodnocovat danou situaci.

Pokud se jedná opravdu o odborníky ve svém oboru, jsou schopni vám udělat školení na tuto problematiku. Zavedou vás do děje SEO, zjistíte, o co kráčí a co to vůbec optimalizace webových stránek je. Důležité je abyste to pochopili a měli minimálně základní informace. SEO není žádná velká věda, jen ji musí provádět opravdu zkušený člověk, který rozumí všem principům.

SEO – užitečná technika pro lepší viditelnost ve vyhledávání

Proč optimalizovat webovou stránku? Pokud píšete užitečný obsah nebo nabízíte užitečnou službu, kterou lidi vyhledávají, tak má smysl webovou stránku optimalizovat. SEO je užitečná technika, jak zvyšovat organickou návštěvnost a obsahuje postup, který lze vyjádřit v těchto bodech:

  1. SEO analýza – zjistit, jaké klíčové slova uživatelé hledají a to pro vyhledávače Seznam i Google. Zjistit technickou stránku webu, například jestli se webová stránky načítá rychle, má optimalizované obrázky apod.
  2. Optimalizace obsahové části – zaměření na on-page faktory může tvořit až 50% úspěchu, tedy podle analýzy vyladit obsah tak, aby si vás vyhledávač zamiloval a nejen ten, ale i návštěvníci.
  3. Linkbuilding – ano, vyhledávač má sice tisíce proměnných v algoritmu, podle kterého vyhodnocuje webovou stránku, ale mezi ty zásadní faktory patří právě off-page faktory. Tyto faktory řeší SEO technika, kterou my SEO specialisté nazýváme jako budování zpětných odkazů. Na efektivní linkbuilding doporučuji používat profesionální nástroje – ideálně třena Ahrefs.com.

Článek editoval: Tomáš Stýskala, SEO specialista