Registrace do katalogů je možná minulostí, ale co když se stále najde nějaký katalog, který bude mít svůj přínos? Stačí hledat a určitě jich pár najdete.
Přestože v současnosti nejvíce uživatelů internetu na webové stránky přichází přes vyhledávače, jako je například Google, důležitou roli pro návštěvnost a tudíž i optimalizaci stránek (SEO) hrají také katalogy. Většina lidí totiž nerozlišuje, zda vyhledává pomocí vyhledávače nebo katalogu, což hraje obzvlášť v České republice zásadní roli – přestože světu vládne Google, nezanedbatelný počet českých uživatelů stále dává přednost vyhledávání přes katalog na Seznam.cz.
Co je katalog
Katalog je v podstatě web rozdělený podle kategorií a podkategorií, který obsahuje odkazy na jiné internetové stránky. Například kategorie “Zábava” může obsahovat podkategorie “Cestování”, “Erotika”, “Filmy” a mnoho dalších.
Tyto podkategorie se pak větví na čím dál více specifické množiny s odkazy na odpovídající weby. Důležitý rozdíl z hlediska optimalizace (SEO) ve fungování vyhledávačů a katalogů tkví v tom, že záznamy do katalogů provádí živí lidé – buď redaktoři, nebo sami majitelé stránek.
Některé katalogy umožňují zařazení stránky zdarma, v jiných si majitelé musí zaplatit a někdy si umístění na horních příčkách výsledků mohou dokonce koupit. Katalog také na rozdíl od vyhledávače prakticky nezajímá obsah stránky – prohledávána je pouze databáze, do které byla tato stránka uložena.