Analýza klíčových slov se v optimalizaci pro vyhledávače používá k několika různým účelům. Ukážeme vám analýzu, která pomáhá rozčlenit širší, obecnější téma na užší, konkrétnější podtémata.
Protože se takovému procesu říká klasifikace, nazýváme i tento typ analýzy klasifikační. Výchozí data, metody a výsledky analýzy nejlépe vyniknou na praktickém příkladu.
Krok 1:
- Posbírat data, platí jednoduché pravidlo: čím víc zdrojových dat seženete, tím přesnější získáte výsledky. Zdrojovými daty se myslí dotazy, kterými lidé hledají ve vyhledávačích vaše téma.
Krok 2:
- Je třeba vyhodit nerelevantní dotazy, tj. ty, na které nechcete nebo neumíte odpovědět, nebo je nezahazujte a jen si je dejte stranou, třeba se vám budou později hodit.
Krok 3:
- Na jednu věc se jde dívat z různých úhlů pohledu. Např. trička lze třídit podle pohlaví (pánská, dámská, unisex), barvy, velikosti, materiálu, značky výrobce apod. V informační architektuře se tomu většinou říká klasifikační schémata nebo fasety.
Krok 4:
- U tohoto kroku se klasifikuje a poslední pátý krok je analýza získaných dat. Jak přesně budete analyzovat, záleží na tom, jak chcete výstupy použít.