Je několik pravidel, kterými byste se měli řídit, pokud chcete napsat dobrý a účinný text:
- vytvořit dobrý obsah jak pro vyhledávače, tak pro zákazníky
- aktualizovat obsah stránek, nejlépe formou novinek
- vyhledávače upřednostňují aktualizované stránky a stejně tak zákakazník
- aktuální a zároveň unikátní obsah stránek, kdy by se neměl kopírovat text od svých výrobců a autorů, kteří už podobný text publikovali
- vyhledávače ignorují stránky, jež mají duplicitní obsah textu, jednoduše danou stránku ani nezaindexuje
- obsah by měl obsahovat v přiměřeném počtu klíčová slova, popisky, nadpisy, jasnou strukturu
- obsah by měl být věcný a související, měl by evokovat pozitivní pocity
- časté aktualizace = častější indexace = novější cashe
- studujte konkurenci, jaké používá slova, fráze a spojení, jak snadná je navigace a struktura
Přemýšlejte jako zákazník:
- text na stránkách by měl být logicky rozčleněný, obsahovat potřebné informace, být smysluplný a inspiroval k akci (nákupu, objednávce, registraci…)
- odpovědět hned na začátku na základní otázky: kdo, co, kdy, kde, jak, proč? Při odpovídání na tyto otázky získáme logický, smysluplný text, atraktivní nejen pro vyhledávače, ale i pro zákazníky
- nejdůležitější informace uvádět na začátku stránky
- základ je poutavý titulek a první odstavec, kdy všechno potřebné uvést hned v tom prvním odstavci a v dalších to jen rozvíjet, protože pokud zákazníka nezaujme první odstavec, tak se k dalším ani nedostane.
- Příklad věcné a poutavé stránky textu s danou strukturou na 81.str (resp.159)
- napište si seznam frází a slovních spojení na papír, které pak ověřte přes nástroje na zjišťování frekvence a četnosti dotazů ve vyhledávačích
Odkazujte
V článku odkazujte na další stránky, pomáháte tak procházení pavoukům, kdy tyto odkazy začleňujte do celkového kontextu a tím vytváříte přirozený anchor text, nejlépe ve spojení s klíčovým slovem, jež vyhledávače ještě raději vidí.