Youtube byla dříve jenom možnost, jak si pouštět písničky a videa online. Postupně se z tohoto webu stal web, který nemá konkurenci. Denně se zde nachází miliony uživatelů, kteří poslouchají aktuální hudební novinky a sledují nové díly jejich seriálů, které sem někdo nahrál. Mimo to je však Youtube v poslední době hlavně o vydělávání peněz. Mladí lidé točí nejrůznější videa a přemýšlejí o tom, jak by mohli zaujmout svět. Pokud jsou sledování a odebírá je dostatek odběratelů, pak jsou velmi často oslovování mnohými společnostmi, které jim nabízejí nejrůznější spolupráci. Nejčastěji se jedná o spolupráci pomocí reklam. Youtubeři, jak se jim přezdívá, si tak přijdou na velice slušné peníze a pro společnosti je to jenom poměrně levný způsob reklamy.
To ale znamená, že Google má aktuálně nového konkurenta. Doposud největší konkurentem pro něj byla sociální síť Facebook, přes kterou se velice často kliká na zaplacené reklamy, ale nyní je to i Youtube. Nicméně se v současné době přišlo s tím, že Google dokáže ve featured snippetu doporučit konkrétní pasáž z jakéhokoliv videa z Youtube. Věděli jste to? Pokud ano, víte, jak je to možné?
Jak to asi funguje?
Google zkrátka doporučuje nějakou konkrétní pasáž z videa, v němž se většinou nachází odpověď na hledanou otázku. V odkazované URL není reflektovaný žádný konkrétní čas spuštění tohoto videa. Je to vážně zajímavé – Google totiž jaksi předvybral konkrétní část videa. Samozřejmě však mohl Google posuzovat na základě monologu, který dokáže automaticky převést na automatické titulky. Je to tedy i jistá záhada, kdy se taky spekuluje nad tím, že Google provedl jakousi selekci na základě uživatelského chování, tedy na základě něčeho konkrétního, co lidé sledují nejvíc.
Samozřejmě se spekuluje i nad jinými možnostmi, jak to vůbec bylo a je možné.