SEO analýza je definována jako „metoda zkoumání složitějších skutečností rozkladem na jednodušší“ zpravidla pečlivým pitváním řešeného problému z různých úhlů pohledu. Tak nějak lidsky zkrátka pod analýzou chápeme práci náročnou na mozek a vyžadující trochu snahy.
Analýza klíčových slov v českém podání je oproti tomu, bohužel, leckdy činnost zvládnutelná průměrně trénovaným kokršpanělem. Velká spousta „klíčovek“ od různých freelancerů i agentur je spíše než analýzou telefonním seznamem řetězců písmenek seřazených podle jakési hledanosti. Naneštěstí z podobně hloupých výstupů vyplývají v praxi srovnatelně hloupá rozhodnutí o podobě a obsahu webu.
Jak tedy postupovat u SEO analýzy?
- Před začátkem samotné SEO analýzy je často nutné získat rychlý přehled o projektu.
- Přístupnost
- Struktura webu
- Odkazy
- On-page SEO
- Kontrola obsahu
- Klíčová slova
- Analytika
- E-commerce
- Mezinárodní SEO
- Sámantika
- PPC reklamy
- Video
- Podnikatelský plán
- Sociální sítě
- Design
- Branding