Jak postavit digitální strategii – Jan Podzimek
1) Kompetence nezbytné pro strategický on-line marketing:
- konzultace, strategický marketing, obsah, výkon, multimedia, vývoj
2) Staré dobré pořekadlo SEE – THINK – DO – CARE:
- nejdříve tedy někoho oslovíme, ten o tom přemýšlí, pak si koupí a nakonec o něj pečujeme
3) Na značku/produkt má vliv místo požadované reakce, které závisí na:
- analytika, remarketing, mailing, PPC, SEO, sociální sítě a další plán na rozvoj dalších aktivit
4) Rozsah – cena – kvalita:
- jedná se o to, že všechny tři složky mají na sebe vliv a nejde udělat super web o velkém rozsahu za nízkou cenu a vše by mělo by tedy vše odpovídat zadání, času a ceně.
Jak na fungující content marketing – Jan Linhart
1)Trojfázový model content marketingu:
- nestačí dělat obsah, aby byl nebo kvůli profitu, ale je třeba se zamyslet proč děláme obsah a jak
- stejně jako nefungoval model v seriálu South Park, kde sbírali spoďáry, aby měli profit, ale nic více je nezajímalo
2) Content není o délce
- není třeba psát hodně textu, ale psát efektivně v kratším rozsahu
- na portále idnes došlo také ke zkrácení z 6.000 znaků na 3.000 znaků, protože to je efektivnější
3) Jak na obsah:
- text na vlastním webu, infografika, e-mailing, sociální sítě, webináře, blog, videa, recenze, diskuze, podcaste, užitečné informace, návody
- paletton.com, seo-servis a souteze.cz něco spojuje, třeba to že mají zajímavý obsah, nástroj nebo aplikaci, která uživatelům přináší přidanou hodnotu a tyto weby se lépe sdílí šíří mezi lidi
4) Blog:
- vždy na vlastní doméně, tedy domena.cz/blog a nikoliv blog.domena.cz, protože už tak je náročné dělat marketing na jednu doménu a druhou by došlo k neefektivitě
- zajímavým článkem na blogu je test PPC agentur, kdy jeden člověk oslovil 40 agentur s poptávkou a potom výsledky zveřejnil, bylo to něco, co lidi hodně zajímá a přečtou si tyto informace
- – dalším příkladem je top 5 zemí, kde nikdo nejezdí, opět netradiční článek doplněný o relevantní fotku
5) Návody a tipy:
- lidé na internetu hledají „jak ….“, jak očistit brýle, proč antireflexní ochranu…
- ten řetízek máš? dal jsem ho omylem do jiného hrníčku
Nábor zaměstnanců pomocí LinedIn – Jan Škraňka
- LindedIn je dobrý nástroj na nábor zaměstnanců pro HR oddělení, protože představuje síť kontaktů, kde jsou relativně hodně pravdivé informace a působí trochu jako životopis uživatelů.
- Při náboru zaměstnanců je třeba využívat i další kanály jako facebook, google+ , slideshare, youtube, obrázky a doplnit to informacemi z vyhledávače, abychom zjistili všechny potřebné informace.
- Je dobré budovat identitu na Linkedinu a udržovat stále aktuální stav.
Facebook – Jan Škraňka
- Pohlaví je relevantní, ale ostatní údaje už jsou často smyšlené a to od věku, školy až práci, protože často lidi vyjadřují více přání, než skutečnost, dochází tak ke změně reality a to včetně zájmů.
- Taky se zde dá dobře budovat identita a levně udržovat pozornost s okolím
- Inzerce je zde velmi cílená a bez propagace se žádná firma neobejte, pokud chce budovat značku, něco zviditelnit, poskytnout informace nebo nabídnout.
- Facebook je vhodné kombinovat s youtube, linkdedin, google+ a instragram.
- Klíčové změny na Facebooku 2015 – změna algoritmu, snížení dosahu, play to play, vzestup videa
- Neočekávejte 100% dosah – dříve průměrný uživatel FB viděl 1500 příspěvků denně, ale po změně algoritmu je to tak 300
- Je kladen důraz na video, které á 75% meziroční nárůst, protože je to pro FB excluzivní záležitost, kdy krátké a jednoduché video má výrazně vyšší dosah než příspěvek a důležitost je na první náhledový obrázek thumbnail a první sekundy, pak už stačí promyslet „kam dál“ po videu.
Síla video marketingu – Jan Škraňka
- Oslovení > pozorovatel > podporovatel > producent > konverze
- Zobrazení > like > sdílení > kupující > cíl
- Využívejte explainers, tedy popisující videa o službě, produktu či projekdu
- Používejte titulky ve videu a to pro účinnější seo a s možností přeložení do dalších jazyků
- Plánování videa formou výběru žánru, zapojení diváka, nastavení statistik, práci na novém obsahu a odpovídání na dotazy
E-mail marketing není spam ani rozesílání newsletterů – Jan Linhart
Hlavní předpoklady pro úspěšný e-mail marketing, rady a tipy
Kvalitní databáze
Vžijte se do role příjemce e-mailu, pozor na spam, sbírejte kontakty sami, nevyužívejte cizí databáze (výjimky tvoří specifické synergie)
Jednorázová rozesílka – životnost kontaktů je cca 6 měsíců, je třeba udržovat pozornost, aby na Vás lidi nezapomněli
Dobré je začít sběrem kontaktů od začátku a to tak, že se umísti formulář na vyplnění e-mailu na viditelném místě a nabídnout důvod, proč se přihlásit k odběru novinek atp.
Informujte
Poděkujte a napište, co budete posílat a jak často
Posílejte klidně až 80% nekomerčních sdělení
Nastavení autoresponderu, tedy automatické rozesílky od 1.dne registrace v průběhu času
Psát v podobném stylu, tedy oslovovat pořad stejně a přistupovat formálně či neformálně
Oddělujte segmenty kontaktů, podle toho kdo se k čemu přihlásí, tedy jiný e-mail by měli dostat například zákazníci a jiní potencionální zákazníci
Zvolte si správného odesílatele, kdy u blogu to je konkrétní osoba a u e-shopu osoba + název firmy (e-shopu)
Předmět e-mailu
Sloveso, výzva k akci, číslovky, akutnost, zvědavost, známá osobnost, užitečnost
Nevymýšlet si a napsat něco, s čím pomáháte
Náhledový text
První slova na začátku e-mailu zobrazuje seznam i gmai a další
Pozor na slova jako „nezobrazuje se Vám tento e-mailu správně? Klikněte zde“ protože se tento text potom zobrazí na začátku hned za názvem předmětu e-mailu
Tělo e-mailu
Stručný text, smysl pro odběratele, call to action – které je hodně důležité
Rozloučení může být i formou „PS: zapomněli jsme něco říci…“ protože to poutá pozornost
Doba odesílání
Doporučuji testování v různých dnech a hodinách u stejného newsletteru na odběratelech, aby se zjistila účinnost, kdy je nejlepší doba
Jaký systém na rozesílku
Doporučuji Mailchimp (EN), Smartemailing (CZ), Silverpop (EN) a Crystalmails (CZ). Každý má něco do sebe, kdy Mailchimp a Smartemailing jsou hodně podobné a spíše je to o tom, jestli zvládáte angličtinu a potom lepší Mailchimp, ale jinak Smartemailing. Silverpop je pro velké firmy a Crystalmails je pro levnější řešení.
Využívání systému na rozesílku je téměř nutnost, protož e-maily jinak skončí mezi spamem, je nízká doručitelnost a nejde strategicky segmentovat, plánovat a vyhodnocovat. Dále je riziko, že IP adresa skončí na spam listu, ale systémy všechny své adresy pravidelně kontrolují.