Pro to, abyste se dobře umísťovali ve výsledcích vyhledávání na Seznamu, Google nebo v jiném vyhledávači je kromě jiného stále nutné mít a pravidelně získávat nové kvalitní a tematické odkazy. Odkazy se dají ale získat ještě z mnoha jiných zdrojů a metod.
Například registrací do katalogů, psaní a publikování PR článků, výměnou nebo koupí odkazů. I když je to pro někoho zastaralý způsob, jak získat odkazy, registrace do katalogů se využívá především při začátku propagace webu. Odkazy tam většinou mají totiž sílu jen dočasně, dokud je váš web mezi nově přidanými stránkami na hlavní straně katalogu. Čím delší doba od registrace do katalogu uplyne, tím menší sílu odkaz má.
Při registraci do katalogů byste určitě měli dávat vždycky originální popisek, titulek doporučuji střídat (několik variant). I když jsou PR weby už celkem mrtvé, protože většině z nich Google sestřelil Pagerank, je ještě pár webů, kterým ranky zůstali a nějakou hodnotu mají. Nejlepší je samozřejmě využívat tematické weby, toho se zdržte a vždy originální článek vložte do správného PR webu a kategorie, popřípadě podkategorie, pak má silnější účinek.
Jak ale poznat kvalitní odkaz?
Ano, může to být třeba i zápis v katalogu na firmy.cz nebo pro freelancera zase oborový katalog navolnenoze.cz, stejně jako článek na serveru novinky.cz nebo prozeny.cz, ale jak poznat kvalitní? Přece jen, získat odkaz stojí čas a často i peníze, protože „kvalitní“ weby nevyrostou přes noc, mají často vysokou návštěvnost a každý magazín si uvědomuje, že nemůže dělat práci zadarmo a tak často si nechává za publikaci článku zaplatit. Jak tedy poznat správný poměr cena / kvalita? K tomu nám SEO specialistům slouží nástroje jako MarketingMiner, Collabim, Ahrefs, Majestic, MOZ a jiné, abychom pomocí ukazatelů poznali, jestli bude mít zpětný odkaz přínos pro naší webovou stránku.
Poslední odstavec aktualizován dne 21.6.2019