Jak psát firemní blog z pohledu copywriterky Terezy

13/11/2017

Jak psát firemní blog

Psaní blogu je v dnešní době velmi populární. Lidé chtějí sdělovat své myšlenky a své každodenní aktivity s někým dalším, koho možná ani sami neznají. Líbí se jim fakt, že i když pocházejí například z malé vesnice, jejich články na blogu čte snad celá republika. Navíc se pomocí blogování velmi dobře vydělává. Obecně vydělávání na internetu je nejsnazší – jedná se sice o další kapitolu, ovšem s blogováním úzce souvisí. Když je blog čtený, různé společnosti oslovují právě provozovatele blogu a nabízí mu možnosti spolupráce, z níž kápne pěkná částka peněz do kapsy. Možná právě z toho důvodu nakonec blogeři píšou své články. Ovšem proč by takový blog rozjížděly například společnosti? Proč společnosti provozují firemní blogy a jak by se články pro takové stránky měly psát?

1. Zákazník se naučí důvěřovat značce

Společnosti mnohdy zakládají své weby z toho důvodu, že chtějí, aby je navštěvovali jejich zákazníci. Přece jen papírové letáky, které nám pouze zahlcují schránku, už nepatří zrovna k těm oblíbeným formám propagace, díky kterým by se měli zákazníci vracet stále do daného obchodu. Pakliže však napíšete poutavý článek o nějakém výrobku dané značky, zákazníci najednou začnou značce důvěřovat a budou se k ní vracet. Přece jen odpovědi na problémy týkající se běžného života vyhledáváme na internetu a nehledáme v letáčcích.

2. Posílí web ve vyhledávání i bez placené reklamy

Každá společnost si musí sáhnout na srdce v otázce, která se týká peněz, jež vložila do placené reklamy, která jim měla zaručit návštěvnost jejich webových stránek. Abyste však těmto zbytečným financím zamezili, rozhodněte se pro firemní blog. Díky přínosnému a často aktualizovanému obsahu se takové blogy ve vyhledávačích značce zvýhodňují. Jak se blog bude rozvíjet, návštěvníci budou pomocí klíčových slov stále hledat pouze váš firemní blog, který bude směřován především k vaší značce. Jen se vždy snažte, aby obsah byl čtivý a poutavý. Nechoďte kolem horké kaše, protože lidé chtějí přejít rovnou k věci.

3. Budete mít co sdílet na sociálních sítích

Každá aktivní společnost má v dnešní době také své stránky na sociálních sítích. Jelikož nejspíše každý občan vlastní takovou sociální síť, všimne si i vašich každodenních příspěvků. Firemní blog by mohl být přesně to, co budete sdílet, pakliže ve vaší společnosti nedojde k žádným novinkám nebo k překvapivým zvratům, se kterými byste se chtěli s klienty podělit.

4. Firma se zviditelní

Každý lídr společnosti dbá na to, aby jeho firma byla všude známá. I k tomu může přispět takový dobře čtivý firemní blog. Pakliže články, které budete publikovat, budou mít hlavu a patu, nebudou chodit kolem horké kaše a jednotlivé odstavce budou přiměřeně dlouhé a ne zbytečné rozsáhlé, zákazníci se na váš blog s dobrými články budou vracet. Navíc mnohdy pošlou zajímavý článek i svým kamarádům, tudíž se budete moct radovat z nových klientů.

Trpělivost růže přináší

copywriter terezaJak tomu bývá u jakékoliv situace v životě, ani zde se nedočkáte pozitivních či vůbec nějakých ohlasů ihned. Chce to chvilku vytrvat a nepolevovat. Blog je sice účinný nástroj pomáhající vám k tomu, že se značka zviditelní a dovrší většího počtu klientů, ovšem k tomuto závěru se nepřijde rychle. Chce to stále přinášet hodnotný obsah a jednotlivé články neustále propojovat. Pokud tedy přijde člověk na váš blog a přečte si nějaký článek, mnohdy by odešel, ovšem pak si všimne, že zajímavým souslovím, o kterém by se rád něco dozvěděl, odkazujete na jiný článek, proto na vašem blogu chvilku přetrvá. Pakliže bude s obsahem článků spokojen, jistě se vrátí.

Vytvořit však poutavý text není jen tak. Firmy si většinou najímají své vlastní copywritery, kteří se postarají o obsah podle jejich představ. Při výběru témat musí klást copywriter důraz na aktuálnost. Pakliže se jedná o web s tématikou zdravého stravování, měl by volit téma týkající se třeba superpotravin jednadvacátého století, protože přesně o tato témata se lidé v poslední době zajímají. Copywriter by měl mít zjištěno, kolem čeho se aktuální vyhledávání točí. Musí se však jednat o zajímavá témata a nikdy by se neměla opakovat v nadpisech více článků.

Samotné texty je velmi dobré psát s rozvahou, protože pokud budete sázet slovo vedle slova bez rozmyslu, nikdy nedocílíte kvalitního textu. Nejdříve musíte čtenáře upoutat, pak přejít rovnou k věci. Chození kolem horké kaše, jak již bylo zmíněno, není zrovna to pravé, díky čemu vydrží čtenář číst až do konce. Důležitá je však také struktura samotného textu. Je lepší mít více malých odstavců, než psát rozsáhle a nepoutavě. Dnešní lidé jsou čtenáři především titulků, maximálně sklouznou k textu, který je napsán kratší formou. Dlouhými odstavci se nezabývají.

Vhodné je také do textu přidat nejen podnadpisy, ale také například číslování nebo odrážky. Text je pak poutavější. Mnoho čtenářů často přečte jen tyto drobné podnadpisy a textem se ani nezabývá. Nemělo by se zapomínat ani na obrázky, které dodají textu jakousi živost a vnesou čtenáře přímo do děje textu. Obrázek také mnohdy pomáhá ke zlepšení představivosti a text se díky nim i lépe vnímá.