Konkurence mezi eshopy roste, jak uspět?

27/03/2020

Tomáš Stýskala

druhé polovině března 2020 je více nových eshopů než v jiném období. Do jisté míry je to příčinou toho, že řada zavřených kamenných prodejen nemá jinou možnost, jak se dostat k zákazníkům, než online, tedy „ulovit si je na internetu“. Díky nařízení vlády jsou všechny provozovny a prodejny zavřeny. Koronavirus nás doslova ovlivnil všechny. Nařízená karanténa se může prodlužovat a chování lidí se nepochybně změní i po uvolnění nařízení, protože bude nejen „strach“, ale i nedostatek peněz díky zpomalené ekonomice a globálním vlivům, které panují všude ve světě a pro nás nejdůležitějších export / importních zemí.

Jak tedy uspět na internetu?

Restaurace si vylepšují webové prezentace, aby mohli rozvážet jídlo. Posilovny prodávají vouchery ve slevách. Prodejny se přesunuli do eshopů. Co to ale znamená? Ty restaurace, posilovny, firmy a eshopy, které nebudou dohledatelné na internetu, tak nemají šanci uspět nebo minimálně nevyužijí potenciál, který se na internetu nabízí. Samotná existence na internetu nestačí. Jedním ze způsobů, jak se zviditelnit, tak je optimalizovat webovou stránku (SEO).

Čím konkrétně pomůže optimalizace webové stránky?

Pomocí optimalizace webové stránky se zviditelníte v přirozeném vyhledávání. Když někdo zadá do vyhledávače „restaurace ostrava“ nebo „rozvoz sushi ostrava“ nebo „posilovna ostrava“ nebo „kešu oříšky“ nebo „koupelnové baterie“ nebo „hračky pro děti“, tak co se zobrazí? Přece ty stránky, které jsou lépe optimalizované než ostatní. Proces optimalizace není jednoduchý a ani rychlý. Je třeba Google a Seznam doslova přesvědčit o tom, že vaše stránky jsou lepší než tucet jiných a zaslouží si lepší místo ve vyhledávání. Na optimalizaci webových stránek se zaměřují SEO specialisté.

Jak mi pomůže SEO specialista?

SEO specialista si provede komplexní analýzu, zjistí jaké jsou možnosti optimalizace a navrhne strategii. Poté bude pravidelně využívá nástroje a techniky pro optimalizaci webových stránek, aby stránky byly lépe dohledatelné, na lepších pozicích klíčových slov, rostla návštěvnost a podpořil se prodej. Jedním takovým SEO specialistou na volné noze jsem já, Tomáš Stýskala.

Doba není zlá, ale plná příležitostí

Je třeba přistupovat pozitivně a zároveň objektivně. Určit, co můžete nabídnout, na co se zaměřit a jaké k tomu využít prostředky. Marketing na internetu je hodně komplexní a optimalizace webových stránek je jednou z možností, jak zvýšit pravděpodobnost úspěchu. Doba je nyní plná příležitostí, protože je řada lidí, kteří to vzdají, čekají co se bude dít a svůj byznys doslova pohřbí.  Všichni ale mají možnost volby, něco dělat. I z domovů se dá řídit byznys, je třeba najít správné nástroje, změnit procesy a přístup. I pro člověka jako jsem já, který optimalizuje webové stránky, se dotkla krize a znamená pro mě ještě více práce, zodpovědnosti, částečná změna portfolia klientů, pokles počtu zakázek a změna přístupu k procesnímu řízení.

Autor článku: Tomáš Stýskala – SEO specialista na volné noze
Kontakt: info@seokonzult.cz – 774 390 488