Jste penzion v Beskydech, restaurace v Havířově, masérka v Ostravě, eshop na superpotraviny nebo sedací soupravy? Co mají tyto firmy, živnostník či eshop společného? Každý by určitě rád vydělal tolik, aby byl spokojený a nemusel mít poloprázdné pokoje, protože je problém zaplatit energie, uklízečky, recepční. Poloprázdná restaurace potěší snad jen kuchaře, ale číšník nevydělá na zpropitném a majitel musí platit mzdy a nájem. Eshopy potřebují zvyšovat obrat a ziskovost.
Proč by jim mělo pomoci SEO?
SEO znamená optimalizace webové stránky pro vyhledávače. Cílem je zlepšit zobrazované pozice ve vyhledávači Google.cz a Seznam.cz, aby webová prezentace byla po hledaném dotazu (klíčovém slovu) na lepší pozici. Žijeme ve 21.století a lidé si prakticky všechno hledají na internetu. SEO je pouze část marketingu, jak lidi, kteří hledají Vaši službu, produkt či informaci, doslova přitáhnout na vaši webovou stránku, tím se stanou návštěvníkem. Ano, ne každý návštěvník bude zákazníkem, který si něco objedná nebo koupí, ale čím více návštěvníků budete mít, tím úspěšnější budete.
Kdo by chtěl být na 6.straně ve vyhledávaní?
Otázka je jednoduchá stejně jako její odpověď. Pokud někdo hledá restauraci v Havířově a vaší webovou stránku jednoduše nikde nenajde a budete spoléhat na to, že jste natolik dobří, že si lidé o vás povídají široko daleko, máte velký reklamní poutač, posíláte letáky do novin nebo je zkoušíte zaujmout na Facebooku nebo platit bannerovou reklamu či drahou reklamní kampaň. SEO, tedy optimalizace webové stránky je běh na dlouhou trať, protože přesvědčit vyhledávač o tom, že právě vaše webová stránka či eshop je lepší než ostatní, tak toho nedocílíte za týden. První výsledky poctivého SEO se dostavují zpravidla po 3.měsících.
Zpátky k otázce, je SEO mrtvé?
Dokud budou lidé stále hledat na internetu informace, služby, nakupovat produkty, tak budou stále používat vyhledávač. Nebo máte snad pocit, že Google nebo Seznam.cz lidé přestanou používat? Přirozené výsledky ve vyhledávání zajímá stále více lidí. SEO je pouze část ve skládačce, kterou je třeba pomalu skládat jako puzzle, kde patří ostatní marketingové nástroje od PPC reklamy po e-mailing.
Co s tím tedy dělat?
Doporučuji se nejdříve dostatečně informovat na internetu, ano, použít vyhledávač a hledat výrazy jako „SEO“ a „optimalizace webový stránek“. Nespěchejte, dejte tomu čas. Internet je plný informací, aby vám poskytl dostatek podkladů, aby jste věděli, co SEO obnáší až po to, jak kontrolovat výsledky.
Kolik šachových figurek chcete použít na konkurenci?

Představte si sebe, jako hráče za bílé figurky a svojí konkurenci jako tmavé figurky. Jednotlivé figurky představují jednotlivé nástroje marketingu. Chcete jít na konkurenci jen s pěšáky nebo jen s věžemi? Poznejte i svou konkurenci, analyzujte prostředí na internetu. Zde není limit počtu figurek nebo standardní velikost hracího pole. Příprava je polovina úspěchu. Nestačí si přečíst SEO slovník, je třeba pochopit a vědět, co funguje a jak se má vlastně SEO dělat.
Co s tím tedy dělat?
Jestli jste připraveni, můžete zkusit kontaktovat prvního SEO specialitu, tedy mne. Pokud máte nastudováno dostatek informací, tak mi určitě nenapíšete „Dobrý den, chci SEO pro svůj web, prosím více informací a cenu“. Napíšete mi dostatek informací, abych pochopil, kdo jste a co chcete.
Autor článku: SEO specialista Tomáš Stýskala