Linkbuilding

Co si představit pod pojmem linkbuilding, když ani v překladu „budování zpětných odkazů“, stále nevíte, co tato práce obnáší? Jedná se o dlouhodobou a pravidelnou práci na získávání zpětných odkazů, které vedou na propagovanou stránku, kterou chcete dostat na lepší pozice v přirozeném vyhledávání.

V praxi to znamená, že linkbuilder si dokonale pročte webovou stránku a na základě analýzy klíčových slov a rozpočtu navrhne strategii pro budování zpětných odkazů. Potom na základě tematického okruhu a kreativní činnosti se snaží získat na relevantních webových stránkách zpětné odkazy a to například napsání článku pro odborný magazín, portál, web či blog a to s uvedením odkazu na propagovanou stránku či konkrétní kategorii stránky, která úzce souvisí s tématikou článku.

Jaké jsou možnosti linkbuildingu?

Možností, jak dělat linkbuilding je hodně a neexistuje univerzální způsob, jak kvalitně provádět linkbuilding a každý projekt představuje unikátní práci linkbuildera, který navazuje spolupráce, získává strategické partnery na internetu a jeho aktivity vedou k lepší viditelnosti webových stránek a to tam, kde potencionální návštěvníci a zákaznici hledají.

likbuilding

Pokud mám shrnout aktivity linkbuildingu, tak se začíná analýzou webové stránky klienta, navrhne doporučení úprav webové stránky, aby byl linkbuilding účinný. Provede se analýza konkurence, navrhne strategie a může se začít s prací podle plánu. V průběhu dochází k vyhodnocování, úpravy strategie, tvorba pravidelných přehledů a konzultace s klientem.

Důležité je vyjasnit si rozpočet a cíle, které jsou pro dosažení výsledku důležité. Pro linkbuilding je důležitá spolupráce s copywriterem, protože se nejedná o bezduchou tvorbu odkazů bez nového obsahu. Většinou se jedna o pečlivě připravené PR články, pro které se snaží SEO specialista – linkbuilder, najít správné místo na internetu a to tak, aby odkazový profil se stále zdokonaloval a byl v očích vyhledávačů stále lepší než konkurenční webové stránky.

Linkbuilding je důležitou složkou pro optimalizaci webových stránek, protože stále se jedná o jeden velice důležitý faktor v algoritmu, která vyhledávače používají, aby poznali, na kterou pozici cílovou stránku ve vyhledávání umístit a to pro každé klíčové slovo, které je pro dohledatelnost konkrétní stránky důležité. Můžete mít obsah sebelepší, ale pokud zcela zanedbáte linkbuilding, tak konkurence vás jistě převálcuje.