Linkbuilding

Co si představit pod pojmem linkbuilding, když ani v překladu „budování zpětných odkazů“, stále nevíte, co tato práce obnáší? Jedná se o dlouhodobou a pravidelnou práci na získávání zpětných odkazů, které vedou na propagovanou stránku, kterou chcete dostat na lepší pozice v přirozeném vyhledávání.

V praxi to znamená, že linkbuilder si dokonale pročte webovou stránku a na základě analýzy klíčových slov a rozpočtu navrhne strategii pro budování zpětných odkazů. Potom na základě tematického okruhu a kreativní činnosti se snaží získat na relevantních webových stránkách zpětné odkazy a to například napsání článku pro odborný magazín, portál, web či blog a to s uvedením odkazu na propagovanou stránku či konkrétní kategorii stránky, která úzce souvisí s tématikou článku.

Jaké jsou možnosti linkbuildingu?

Možností, jak dělat linkbuilding je hodně a neexistuje univerzální způsob, jak kvalitně provádět linkbuilding a každý projekt představuje unikátní práci linkbuildera, který navazuje spolupráce, získává strategické partnery na internetu a jeho aktivity vedou k lepší viditelnosti webových stránek a to tam, kde potencionální návštěvníci a zákaznici hledají.

likbuilding

Pokud mám shrnout aktivity linkbuildingu, tak se začíná analýzou webové stránky klienta, navrhne doporučení úprav webové stránky, aby byl linkbuilding účinný. Provede se analýza konkurence, navrhne strategie a může se začít s prací podle plánu. V průběhu dochází k vyhodnocování, úpravy strategie, tvorba pravidelných přehledů a konzultace s klientem.

Důležité je vyjasnit si rozpočet a cíle, které jsou pro dosažení výsledku důležité. Pro linkbuilding je důležitá spolupráce s copywriterem, protože se nejedná o bezduchou tvorbu odkazů bez nového obsahu. Většinou se jedna o pečlivě připravené PR články, pro které se snaží SEO specialista – linkbuilder, najít správné místo na internetu a to tak, aby odkazový profil se stále zdokonaloval a byl v očích vyhledávačů stále lepší než konkurenční webové stránky.

Linkbuilding je důležitou složkou pro optimalizaci webových stránek, protože stále se jedná o jeden velice důležitý faktor v algoritmu, která vyhledávače používají, aby poznali, na kterou pozici cílovou stránku ve vyhledávání umístit a to pro každé klíčové slovo, které je pro dohledatelnost konkrétní stránky důležité. Můžete mít obsah sebelepší, ale pokud zcela zanedbáte linkbuilding, tak konkurence vás jistě převálcuje.

Co přináší linkbuilding?

Na rozdíl od reklamní kampaně linkbuilding není výkonnostně zaměřený a nemůžete očekávat přímé prodeje nebo návratnosti. Na linkbuilding můžete pohlížet jako na investici, která vám pomůže nejen v SEO, ale i v budování značky. SEO jako optimalizace pro vyhledávače působí na vyšší návštěvnost s přirozeného vyhledávání a sekundárně tedy i na obrat, pokud se budeme bavit například o eshopu. Budování značky je dlouhodobá záležitost, ale docílíte toho, že název firmy či eshopu bude více vyhledávaný, bude více přímé návštěvnosti, budete lépe obrněni před negativními referencemi a celkově podpoříte brant. Linkbuilding jako budování zpětných odkazů se dá řadit i mezi PR aktivity, protože mezi placeným a neplaceným PR článkem je tenká hranice.