Marketing festival 2019

Březen je náročný měsíc, je plný zajímavých marketingových akcí a proto bylo rozhodování těžké. Strávit tři dny v Praze kvůli Marketing festivalu, to ovlivní pracovní nasazení, protože řadu věcí si musím poté nadpracovat, případně něco posunout. To se také podepsalo na záznamu o této akci a budu se věnovat při psaní článku jen něčemu, co mě zaujalo nebo připadalo důležité.

Linkbuilding není mrtvý

Stejně jako SEO, tak linkbuilding rozhodně není mrtvý, proto jsem se přihlásil na workshop Zdeňka Dvořáka, který se specializuje na linkbuilding. Je totiž mnoho technik, jak získat zpětný odkaz, který má přínos pro optimalizaci webové stránky. Které jsou důležité a jaké vybrat? Jelikož existuje přes 50 různých technik, jak získat zpětný odkaz, tak není smyslem všechno vyjmenovat, ale zmínit jeden podstatný detail. Je třeba zkoušet a získávat zkušenosti, abych věděli, který soubor technik bude efektivní použít na konkrétní webovou stránku. Dále bylo hezké slyšet něco, co jsem si myslel, že funguje a dále fakt, že se linkbuilding opravdu není žádná věda, ale vyžaduje svůj čas, který nenahradíte žádným speciálním nástrojem, můžete si jen lehce pomoci.

Strategie, budování značky a filosofie marketingu

Tento ročník největší marketingové akce v České republice na mě působil tak, že byl opět o inspiraci, kterou do ČR přinesli známí zahraniční odborníci jako Will Reynolds, Kirsty Hulse, Markt Ritson či dan Ariely. Jednalo se o motivující přednášky, které nebyly o tom, aby hned změnili pohled na marketing, ale hlavně přemýšlet a ještě jednou přemýšlet. Zamyslet se na samotnou strategii marketingu či budování značky. Na chvíli se zastavit v tom shonu zaběhlých marketingových postupů.

marketingfestival

Slovo závěrem

Slíbil jsem, že budu stručný a myslím, že jsem to splnil dokonalte. Proto celkový dojem z Marketing festivalu je podle očekávání dobrý. Nebudu to označovat jako šokující, výborný ani špatný, ale rozhodně byl přínosem.