Vyplatí se optimalizovat svůj blog pro vyhledávače?

Vydělávat pomocí internetu je v dnešní době opravdu jednoduché. Většina mladých lidí se rozhoduje buď pro nahrávání videí na Youtube, jiná skupina volí trochu jinou cestu, a sice cestu blogování. Blogy jsou oblíbené zejména u žen, protože se mohou vyjádřit se svými názory v otázce módy. Většina blogů však směřuje také na cestovatelskou tématiku. Ovšem blogy jsou také oblíbené mezi firmami. Pakliže má firma svůj firemní blog, jedná se o jistý příjem jejich dalších zákazníků. Přece jenom každá snaha, kterou je možné najít na internetu, se počítá a je pro podnikání přínosná.

Ovšem ani blogy nejsou výjimkou, co se týče SEO. Optimalizovat pro vyhledávače jde nejen obecně webové stránky, ale samozřejmě také blogy, které do této kategorie také spadají. Je nutné tedy i u blogu dbát na to, abychom měli dobrou pozici, co se týče vyhledávání, protože právě díky tomu můžeme dokázat, aby byl blog čtený a následně také výdělečný. Na co se však máme zaměřit především?

Co třeba klíčová slova?

Samozřejmě se musíme zaměřit na klíčová slova, která jsou, co se týče optimalizace blogu pro vyhledávače, naprosto rozhodující. Na internetu naštěstí existují řady nástrojů a pomocníků, kteří nám s touto věcí zaručeně pomohou. Jedná se především o nástroje Googlu, a to o Google AdWords nebo Google Trends. Mimo jiné jsou však kvalitní také Quora.com nebo Buzzsumo.com. Já osobně mám na „klíčovku“ nejraději nástroj od Skliku.

Mimo klíčových slov musíme dbát také na atraktivitu nadpisů. Lidé totiž chtějí číst především atraktivní články a díky tomu, že většina čtenářů nese označení „čtenář popisků“, musíme zaujmout především nadpisy. Samozřejmě text by měl být také sám o sobě poutavý, proto se zaměřte i na číslování či odrážkování. I obrázky stojí za pozastavení. Obsah by měl mít nějaký obrázek ve svém nitru, stejně jako musí být text také rozdělen nějakým podnadpisem.

Kdy není nutná optimalizace?

Pokud vytváříte natolik hodnotný obsah, který navíc podporujete například na Facebooku, kde máte silnou základnu fanoušků, tak samotným publikováním článku a nasdílením na sociální sítě máte vyhráno. Pokud je totiž obsah zajímavý pro vaši cílovou skupinu, tak si tento článek nejen rádi přečtou, ale budou i dále sdílet. To všechno je jen začátek. Pokud máte mailové adresy svých odběratelů, tak můžete posílat v pravidelných intervalech newslettery, které formou krátkých upoutávek poskytují shrnutí za dané období a odkazy na celý článek. Můžete spolupracovat se známými v oboru, kteří mají také svůj blog a vzájemně si pomáhat.