Jak zvýšit návštěvnost a prodejnost na eshopu?

Možná pro někoho jednoduchá otázka, ale pokud se máme bavit o ziskovém byznysu, kde si potřebujete hlídat náklady, tak zvýšit návštěvnost je ta jednodušší část, ale realizovat více objednávek ze použití přiměřených nákladů, tak to je mnohem složitější. Na co se tedy zaměřit?

Jak zvýšit návštěvnost a prodejnost na eshopu?

1) Webová prezentace musí být účinná

To znamená, že než zahájíte velkou propagaci a nasměrujete návštěvníky na eshop, tak by jste měli mít jistotu, že prezentace je přehledná, dobře strukturovaná, je tam dostatek informací o produktu, o ceně dopravy, dostupnosti, výhody proč nakoupit a dostatek produktů. Proč? Je rozdíl potřebovat 200 návštěvníků na to, aby se uskutečnila jedna objednávka nebo pokud stačí jen 50 návštěvníků. Je jedno jak hezkou prezentaci máte, ale určitě se hodí názor odborníka (SEO konzultant, UX specialista), který najde slabé místa, které získají desetinku procenta účinnost v konverzním poměru, tedy v objednávkovém procesu, protože je to něco jako stavební kámen

2) Propagace

Alfa a omega celého úspěchu. Milion v marketingu se dá utratit v několika sekundovém spotu v televizi nebo billboardech a rádiu za měsíc, ale budeme se zde bavit o propagaci na internetu, která má často omezený rozpočet a majitel potřebuje, aby se vynaložené náklady do propagace promítly do obratu a tím byl dostatek prostoru na zisk, který naopak může pomáhat v růst celého byznysu.

Záleží na typu produktů, které nabízíte a provedené analýze, aby se mohla určit strategie vedení internetového marketingu. Při prodeji dámské módě nejde volit stejné marketingové kanály jako u elektroniky nebo zdravé výživy. Něco se dá dobře propagovat na Facebooku, něco má zase silnou účinnost e-mailingu a něco potřebuje silnou podporu reklamních kampaní. V každém případě jde o kombinaci využitého marketingu.

3) Najděte specialisty na marketing

Jedna z možností je, že začnete s konzultací u zkušeného SEO specialisty, který provede analýzu, navrhne strategii a podle toho sestaví tým specialistů na PPC reklamu, Facebook marketing, E-mail marketing a sebe na optimalizaci webové stránky pro vyhledávače. Tato varianta má své výhody i nevýhody. Výhodou je, že přesně víte, kdo zodpovídá za výsledky každého marketingového kanálu a víte, že máte konkrétního zkušeného seniora, který nepředá práci stážistovi nebo juniorovi, ale na druhou stranu zde není tak dobrá komunikace mezi jednotlivými specialisty, alespoň ne tak dobře, jako když je máte v agentuře pod jednou střechou.

Pokud máte začínající e-shop, tak často stačí jeden SEO specialista, který má přesah do PPC reklamy a poradí s nastavením direct marketingu nebo u zbožových porovnávačů. V takovém případě budete mít optimalizovanou webovou stránku. Dále nastaveny základní nejúčinnější PPC reklamní kampaně na Google Adwords, Seznam Sklik v podání produktové kampaně, dynamického remarketingu a klíčové reklamní sestavy na nejdůležitější kategorie. Dále se budete dobře zobrazovat na zbozi.cz, heureka.cz, budete mít přehled o tom, jak využívat emailovou databázi, jak vést správu na sociální síti.

V neposlední řadě jde taky o náklady. Je rozdíl mít v nákladech agenturu, kde v podstatě neplatíte jen práci specialisty, ale i obchoďáka, který zpracoval zakázku, dále projektového manažera, který dohlíží na správný chod týmu, účetní, uklízečku, pomocnou sílu a hlavně šéfa, který potřebuje i něco vydělat, aby mohl pokrýt náklady na marketing, zaplatit firemní auto na leasing a zůstalo i něco na jachtu v Chorvatsku 😊 Jako freelancer a SEO specialista tedy mohu pochopitelně doporučit u menších a středních projektů, využít externisty.

4) Vzdělávejte se

Zjistěte si, co znamená SEO, linkbuilding, PPC a informujte se o každém kroku, googlujte a pročtěte si více odborných článků, případových studií a diskuzí, aby jste měli přehled. Je sice fajn být odkázán v rukou odborníků, kteří dělají svojí práci a vy máte čas se věnovat tomu, v čem jste dobří zase vy, tedy v obchodě nebo péči o zákazníky, ale má to jedno úskalí. Pokud nebudete mít přehled, tak nebudete mít marketing dostatečně pod kontrolou, možná ani nepoznáte správného PPC specialistu a nepoznáte okamžik, kdy odborník zanedbává svou práci. Marketing je v pro prodejnost důležitou součástí celého byznysu, proto se nezapomeňte vzdělávat i v této oblasti. Není nutné vědět všechno, ale přehled je důležitý.

 

5) Závěrem

Tento článek je pouze ochutnávka toho, jak zvýšit návštěvnost a prodejnost eshopu. Protože výsledek ovlivňuje nejen rozpočet na marketing, ale hlavně lidi, kteří s tímto rozpočtem nakládají a to s ohledem na efektivnost, aby byl celý byznys ziskový a dlouhodobě funkční.

Pokud budete mít nějaké dotazy, klidně pište na info@seokonzult.cz, Tomáš Stýskala – SEO specialista.