Marketing Mix 2016 Ostrava

Jak postavit digitální strategii – Jan Podzimek

1) Kompetence nezbytné pro strategický on-line marketing:

  • konzultace, strategický marketing, obsah, výkon, multimedia, vývoj

2) Staré dobré pořekadlo SEE – THINK – DO – CARE:

  • nejdříve tedy někoho oslovíme, ten o tom přemýšlí, pak si koupí a nakonec o něj pečujeme

3) Na značku/produkt má vliv místo požadované reakce, které závisí na:

  • analytika, remarketing, mailing, PPC, SEO, sociální sítě a další plán na rozvoj dalších aktivit

4) Rozsah – cena – kvalita:

  • jedná se o to, že všechny tři složky mají na sebe vliv a nejde udělat super web o velkém rozsahu za nízkou cenu a vše by mělo by tedy vše odpovídat zadání, času a ceně.

 

Jak na fungující content marketing – Jan Linhart

1)Trojfázový model content marketingu:

  • nestačí dělat obsah, aby byl nebo kvůli profitu, ale je třeba se zamyslet proč děláme obsah a jak
  • stejně jako nefungoval model v seriálu South Park, kde sbírali spoďáry, aby měli profit, ale nic více je nezajímalo

2) Content není o délce

  • není třeba psát hodně textu, ale psát efektivně v kratším rozsahu
  • na portále idnes došlo také ke zkrácení z 6.000 znaků na 3.000 znaků, protože to je efektivnější

3) Jak na obsah:

  • text na vlastním webu, infografika, e-mailing, sociální sítě, webináře, blog, videa, recenze, diskuze, podcaste, užitečné informace, návody
  • paletton.com, seo-servis a souteze.cz něco spojuje, třeba to že mají zajímavý obsah, nástroj nebo aplikaci, která uživatelům přináší přidanou hodnotu a tyto weby se lépe sdílí šíří mezi lidi

4) Blog:

  • vždy na vlastní doméně, tedy domena.cz/blog a nikoliv blog.domena.cz, protože už tak je náročné dělat marketing na jednu doménu a druhou by došlo k neefektivitě
  • zajímavým článkem na blogu je test PPC agentur, kdy jeden člověk oslovil 40 agentur s poptávkou a potom výsledky zveřejnil, bylo to něco, co lidi hodně zajímá a přečtou si tyto informace
  • – dalším příkladem je top 5 zemí, kde nikdo nejezdí, opět netradiční článek doplněný o relevantní fotku

5) Návody a tipy:

  • lidé na internetu hledají „jak ….“, jak očistit brýle, proč antireflexní ochranu…
  • ten řetízek máš? dal jsem ho omylem do jiného hrníčku

 

Nábor zaměstnanců pomocí LinedIn – Jan Škraňka

  • LindedIn je dobrý nástroj na nábor zaměstnanců pro HR oddělení, protože představuje síť kontaktů, kde jsou relativně hodně pravdivé informace a působí trochu jako životopis uživatelů.
  • Při náboru zaměstnanců je třeba využívat i další kanály jako facebook, google+ , slideshare, youtube, obrázky a doplnit to informacemi z vyhledávače, abychom zjistili všechny potřebné informace.
  • Je dobré budovat identitu na Linkedinu a udržovat stále aktuální stav.

 

Facebook – Jan Škraňka

  • Pohlaví je relevantní, ale ostatní údaje už jsou často smyšlené a to od věku, školy až práci, protože často lidi vyjadřují více přání, než skutečnost, dochází tak ke změně reality a to včetně zájmů.
  • Taky se zde dá dobře budovat identita a levně udržovat pozornost s okolím
  • Inzerce je zde velmi cílená a bez propagace se žádná firma neobejte, pokud chce budovat značku, něco zviditelnit, poskytnout informace nebo nabídnout.
  • Facebook je vhodné kombinovat s youtube, linkdedin, google+ a instragram.
  • Klíčové změny na Facebooku 2015 – změna algoritmu, snížení dosahu, play to play, vzestup videa
  • Neočekávejte 100% dosah – dříve průměrný uživatel FB viděl 1500 příspěvků denně, ale po změně algoritmu je to tak 300
  • Je kladen důraz na video, které á 75% meziroční nárůst, protože je to pro FB excluzivní záležitost, kdy krátké a jednoduché video má výrazně vyšší dosah než příspěvek a důležitost je na první náhledový obrázek thumbnail a první sekundy, pak už stačí promyslet „kam dál“ po videu.

 

Síla video marketingu – Jan Škraňka

  • Oslovení > pozorovatel > podporovatel > producent > konverze
  • Zobrazení > like > sdílení > kupující > cíl
  • Využívejte explainers, tedy popisující videa o službě, produktu či projekdu
  • Používejte titulky ve videu a to pro účinnější seo a s možností přeložení do dalších jazyků
  • Plánování videa formou výběru žánru, zapojení diváka, nastavení statistik, práci na novém obsahu a odpovídání na dotazy

 

E-mail marketing není spam ani rozesílání newsletterů – Jan Linhart

Hlavní předpoklady pro úspěšný e-mail marketing, rady a tipy

Kvalitní databáze

Vžijte se do role příjemce e-mailu, pozor na spam, sbírejte kontakty sami, nevyužívejte cizí databáze (výjimky tvoří specifické synergie)

Jednorázová rozesílka – životnost kontaktů je cca 6 měsíců, je třeba udržovat pozornost, aby na Vás lidi nezapomněli

Dobré je začít sběrem kontaktů od začátku a to tak, že se umísti formulář na vyplnění e-mailu na viditelném místě a nabídnout důvod, proč se přihlásit k odběru novinek atp.

Informujte

Poděkujte a napište, co budete posílat a jak často

Posílejte klidně až 80% nekomerčních sdělení

Nastavení autoresponderu, tedy automatické rozesílky od 1.dne registrace v průběhu času

Psát v podobném stylu, tedy oslovovat pořad stejně a přistupovat formálně či neformálně

Oddělujte segmenty kontaktů, podle toho kdo se k čemu přihlásí, tedy jiný e-mail by měli dostat například zákazníci a jiní potencionální zákazníci

Zvolte si správného odesílatele, kdy u blogu to je konkrétní osoba a u e-shopu osoba + název firmy (e-shopu)

Předmět e-mailu

Sloveso, výzva k akci, číslovky, akutnost, zvědavost, známá osobnost, užitečnost

Nevymýšlet si a napsat něco, s čím pomáháte

Náhledový text

První slova na začátku e-mailu zobrazuje seznam i gmai a další

Pozor na slova jako „nezobrazuje se Vám tento e-mailu správně? Klikněte zde“ protože se tento text potom zobrazí na začátku hned za názvem předmětu e-mailu

Tělo e-mailu

Stručný text, smysl pro odběratele, call to action – které je hodně důležité

Rozloučení může být i formou „PS: zapomněli jsme něco říci…“ protože to poutá pozornost

Doba odesílání

Doporučuji testování v různých dnech a hodinách u stejného newsletteru na odběratelech, aby se zjistila účinnost, kdy je nejlepší doba

Jaký systém na rozesílku

Doporučuji Mailchimp (EN), Smartemailing (CZ), Silverpop (EN) a Crystalmails (CZ). Každý má něco do sebe, kdy Mailchimp a Smartemailing jsou hodně podobné a spíše je to o tom, jestli zvládáte angličtinu a potom lepší Mailchimp, ale jinak Smartemailing. Silverpop je pro velké firmy a Crystalmails je pro levnější řešení.

Využívání systému na rozesílku je téměř nutnost, protož e-maily jinak skončí mezi spamem, je nízká doručitelnost a nejde strategicky segmentovat, plánovat a vyhodnocovat. Dále je riziko, že IP adresa skončí na spam listu, ale systémy všechny své adresy pravidelně kontrolují.