Copywriteři, dejte si pozor na chyby, kterých se dopouštíte

Každý z nás někdy brouzdá internetem. Většinou hledáme články na téma, které nás zajímá. Málokdy si však uvědomujeme při čtení článku, že tento článek musel někdo napsat. Někdo, pro kterého je psaní nejspíše prací, kterou zbožňuje. Ten někdo se jmenuje copywriter a je tu vážně proto, abyste měli co na internetu číst. Samozřejmě i tito lidé se pravidelně dopouští nějakých chyb, které pečliví čtenáři objeví. Jestliže jste i vy copywriterem, dejte si pozor hlavně na tyto nejčastější chyby, kterých se dopouštíte.

Samozřejmě těch chyb je hned několik – ne každý copywriter se dopouští všech níže zmiňovaných chyb. Ať už se najdete v jedné nebo ve více chybách, vyvarujte se jim – budete tak kvalitnějším copywriterem, o kterého se lidé doslova budou rvát.

1) Ignorujete cílovou skupinu

Jednou z chyb, které se dopouští nejeden copywriter, je to, že ignoruje cílovou skupinu. Každý copywriter by měl mít na paměti to, pro koho vlastně články píše. Nikdo se nikdy nemůže zavděčit všem, ale můžete se zavděčit skupině, pro kterou je článek určený. Každá cílová skupina má své specifické vlastnosti, o kterých musíte vědět. Pokud nevíte, jaké cílové skupiny například existují, tak třeba můžete cílit na maminky, na seniory, na motorkáře, na studenty nebo samozřejmě na kutily či milovníky automobilů.

2) Nadpisy

Mnoho copywriterů zapomíná na nadpisy. To je obrovská chyba – lidé jsou čtenáři nadpisů. Když je zaujme nadpis, mrknou na článek jako takový – na to, jak je dlouhý, na to, jestli jsou v něm jenom nějaké body v podobě podnadpisů či nikoliv. Pokud jsou nadpisy správně velké a úderné, jestliže jsou dokonce očíslované, čtenáři si rádi článek přečtou. Jestliže v záplavě textu není vidno žádné formátování, nejsou nikde žádné nadpisy, které by zaujaly na první pohled, čtenáři opustí stránku, i když je téma článku zajímá.